Žebříček ukazuje sto nejúspěšnějších songů dle počtu odehrání v průběhu roku, tedy od 1. ledna do 31. prosince 2020.
„Uplynulý rok nebyl v hudební světě vůbec jednoduchý. Všudypřítomný chaos, strach a nejistota, to vše se samozřejmě podepsalo na tvorbě napříč světem. Největším mainstreamovým je pro mě překvapením The Weeknd s deskou After Hours, které vévodí dnes již globální megahit „Blinding Lights“. Ten je pro mě představitel natolik progresivní a pro ucho posluchače komplikovaný, že bych takto masivní úspěch nečekal ani ve snu. Do desítky nejhranějších tracků roku 2020 se The Weeknd zapsal hned dvojnásobně,“ komentuje hudební dění v roce 2020 hudební dramaturg Óčka Milan Špringer.
Harry nebo Tones And I?
Na první příčku se vyšplhala nejvýraznější člen dnes již neexistujících One Direction. „Harry Styles a jeho Watermelon Sugar je prototypem bezstarostného letního songu, se divákům neoposlouchal ani do zimní sezóny, alespoň tedy ne do takové míry, kdy by se stal otravným až nesnesitelným. K této diagnóze se nejvíce přibližuje australská zpěvačka Tones And I, jejíž „Dance Monkey“ je ve statistice divácky nejžádanějších songů pořadu Mixxxer již druhým rokem.
Už v říjnu 2019 byl premiérově odehrán klip s názvem „Vidím to růžově“, který má na svědomí dnes již nefungující kapela Mandrage a za období roku 2020 se jedná o nejčetněji odehraný CZ&SK song. Jedná se tak o jediný československý song, který se vyhoupnul do nejvyšší desítky v rámci mezinárodního srovnání,“ dodává Milan Špringer.